Δεν έχουν τόση σημασία τα…πτυχία για να γίνει κάποιος αποτελεσμαστικός project manager όσο η ικανότητά να διαχειρίζεται ανθρώπους και να ηγείται μιας ομάδας.
Η αποτελεσματική επικοινωνία μεταξύ της ομάδας που αναλαμβάνει την διεκπεραίωση ενός έργου (project) είναι το κλειδί της επιτυχίας. Το άτομο που ηγείται της ομάδας λοιπόν ή αλλιώς ο project manager, σημαντικό είναι να έχει τα παρακάτω προσόντα:
1. Επικοινωνιακή ικανότητες: το 90% του εργασιακού τους χρόνου οι project managers υπολογίζεται ότι το περνάνε επικοινωνώντας… ιδέες, το όραμά τους, του στόχους τους και επιλύοντας ζητήματα
2. Ηγετικές ικανότητες και ικανότητες διοίκησης μιας ομάδας: εάν μπορεί κανείς να ηγείται μιας ομάδας, μπορεί και να παραδίδει αποτελεσματικά ό,τι σου ζητηθεί
3. Δεξιότητες διαπραγμάτευσης: η καλή διαπραγμάτευση κατά την ανάθεση ενός project μπορεί να εγγυηθεί ότι οι συμμετέχοντες θα μείνουν ικανοποιημένοι κατά την παράδοσή του
4. Οργανωτικές ικανότητες: η οργάνωση και ο συντονισμός μια ομάδας έργου προϋποθέτει ότι ο ίδιος ο project manager μπορεί να οργανωθεί
5. Ικανότητα διαχείρισης κινδύνων (Risk management): οι πιθανότητες το project να παραδοθεί στους σωστούς χρόνους και on budget, αυξάνονται όταν ο project manager έχει προνοήσει να υπάρχει ένα Β΄πλάνο σε περίπτωση αποτυχίας του Α΄, να έχει βρει δηλαδή τις λύσεις προτού υπάρξουν προβλήματα…