a

Loyalty Marketing, η στρατηγική που ικανοποιεί και τον πιο απαιτητικό πελάτη!

Τι είναι το Loyalty Marketing;

Το marketing πιστότητας ή αλλιώς Loyalty marketing, είναι μια στρατηγική προσέγγιση του marketing που επικεντρώνεται στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης μεταξύ των υφιστάμενων πελατών ενός brand.

Η εμπιστοσύνη μεταξύ των πελατών του brand «χτιζεται» στην ουσία με την παροχή κινήτρων σε αυτούς προκειμένου να συνεχίσουν να είναι αφοσιωμένοι σε αυτό.

Παράλληλα, οι επιχειρίσεις που επιλέγουν αυτή την στρατηγική marketing επιβραβεύουν μέσω των προγραμμάτων loyalty τους πελάτες τους για την αφοσίωσή τους σε αυτές και έτσι σταδιακά επιτυγχάνουν την επέκταση του πελατολογείου τους.

Πως λειτουργούν τα προγράμματα Loyalty;

Τα loyalty programs είναι  προγράμματα επιβράβευσης των πιστών πελατών ενός Brand.

Oι επιχειρήσεις που έχουν εντάξει το loyalty marketing στην στρατηγική τους:

    1. δημιουργούν ένα club, μέλη του οποίου είναι οι πιο πιστοί τους πελάτες
    2. τα μέλη προμηθεύονται την κάρτα του προγράμματος
    3. η κάρτα συλλέγει πόντους σε κάθε αγορά ή άλλη ενέργεια του πελάτη
    4. όταν συλλεχθεί ο αριθμός των πόντων που έχει οριστεί από το πρόγραμμα, οι πόντοι εξαργυρώνονται από τον πελάτη
    5. η εξαργύρωση συνήθως αντιστοιχεί σε παροχή έκπτωσης στον πελάτη ή στην δυνατότητα αγοράς προϊόντων ή υπηρεσιών

Οι πελάτες, συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες ή να ψωνίζουν από το συνδεδεμένο με το προγραμμα brand, για να συλλέξουν περισσότερους πόντους.

Τα προγράμματα αυτά καλύπτουν σχεδόν όλους τους τύπους επιχειρήσεων. Ωστόσο το καθένα έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά και διαφορετικό σχήμα επιβράβευσης

Πότε το Loyalty marketing γίνεται πιο αποτελεσματικό;

Στόχος των επιχειρήσεων, μέσω των προγραμμάτων Loyalty, είναι να επιβραβεύσουν τους πιστούς τους πελάτες αλλά και να αποκτησουν νέους αφοσιωμένους πελάτες.

Τα προγράμματα αυτά γίνονται πιο αποτελεσμάτικά όταν:

    1. Τα δώρα επιβράβευσης είναι στοχευμένα και συνδέονται με το προφίλ του κοινού στόχος
    2. Υπάρχουν επίπεδα ανταμοιβής πελατών (στοχοποίηση) που είναι προσιτά σε όλο το πελατολόγειο
    3. Η ανταμοιβή των πελατών θα πρέπει να είναι άμεση. Οι πελάτες θα πρέπει να μπορούν να διακρίνουν το κέρδος τους από την προσπάθεια που καταβάλει στο άμεσο μέλλον
    4. Υπάρχει επικοινωνία μεταξύ της επιχείρησης και των μελών του club/ πιστών πελατών

Η επιχείρηση «αφουγκράζεται» τις ανάγκες των πελατών της και φροντίζει να του δίνει κίνητρα συνεχώς

Είναι το Loyalty marketing κερδοφόρο για τις επιχειρήσεις;

Οι άνθρωποι του marketing καταλήγουν σχεδόν ομόφωνα στο συμπέρασμα πως το κόστος κτήσης νέων πελατών ενός brand υπερβαίνει εκέινο της διατήρησης του ήδη υπάρχοντος πελατολογείου τους.

Επιπλέον τα loyalty προγράμματα επιστρέφουν το κόστος επένδυσης από την πλευρά της επιχείρισης σε κέρδος, καθώς:

    1. Οι ενταγμένοι στα προγράμματα (πιστοί πελάτες) τείνουν να ξοδεύουν 67% περισσότερο, σε σχέση με νέους πελάτες, σε προϊόντα ή υπηρεσίες συνδεδεμένες με το πρόγραμμα
    2. 95% των πιστώ πελατών δηλώνουν ότι θέλουν να συνεχίσουν να είναι μέλη του club
    3. Η φήμη του brand ενισχύεται
    4. Νέοι πελάτες που έχουν ακούσει ή έχουν ενημερωθεί για αυτό, επιδιώκουν να ενταχθούν στο club