Launch a New Product

a

Launch a New Product

4 βήματα για ένα επιτυχημένο λανσάρισμα

Το λανσάρισμα ενός νέου προϊόντος στην αγορά μπορεί να είναι μια συναρπαστική στιγμή για οποιαδήποτε εταιρεία. Ωστόσο είναι και μια ιδιαίτερα απαιτητική διαδικασία, καθώς πριν από οποιοδήποτε λανσάρισμα θα πρέπει να αξιολογηθούν επαρκώς τόσο οι ανάγκες του καταναλωτικού κοινού όσο και η ανταγωνιστική δυναμική του προϊόντος στην αγορά.

Ο σωστός σχεδιασμός βοηθά στο να αποφευχθεί η δημιουργία λάθος προσδοκιών.

Ποιά είναι όμως τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει μια επιχείριση για τη δημιουργία μιας επιτυχημένης στρατηγικής λανσαρίσματος;

Η διεξαγωγή μιας έρευνας αγοράς πριν από οποιοδήποτε λανσάρισμα νέου προϊόντος στην αγορά είναι απαραίτητη ώστε να «γνωρίσει» το κοινό του και με βάσει τις ανάγκες του να χτιστεί η στρατηγική προώθησής του. Σημαντική ωστόσο κρίνεται και η επιλογή του διαφημιστικού μηνύματος για την καμπάνια καθώς και ο προσεκτικός σχεδιασμός της επόμενης μέρας του λανσαρίσματος για την εδραίωση του προϊόντος στην αγορά.

ΒΗΜΑ #1#

ΟΙ ΠΙΟ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΛΑΝΣΑΡΙΣΜΑΤΟΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ, ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟ ΚΟΙΝΟ

Πριν από την έναρξη οποιασδήποτε στρατηγικής λανσαρίσματος, είναι απαραίτητη η «γνωριμία» με το κοινό στο οποίο απευθύνεται το νέο προϊόν.

Η έρευνα αγοράς θα αποτελέσει τη βάση για όλα τα άλλα βήματα που θα ακολουθλησουν το λανσάρισμα του προϊόντος, συμπεριλαμβανομένης της στρατηγικής μάρκετινγκ.

Στην ουσία, είναι απαραίτητη γιατί απαντάει στα εξής ερωτήματα:

  1. Πώς θα πρέπει να τοποθετηθεί το προϊόν στην αγορά ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του κοινού-στόχου;
  2. Πού πρέπει να διανέμεται το προϊόν; Ποια κανάλια διανομής θα εξυπηρετούσαν καλύτερα τους καταναλωτές; Θα προτιμούσαν να αγοράσουν το προϊόν από το διαδίκτυο ή να επισκεφθούν ένα φυσικό κατάστημα;
  3. Πώς θα πρέπει να τιμολογηθεί το προϊόν; Ποιο είναι το εισόδημα του καταναλωτή-στόχου; Θα μπορέσει να ανταποκριθεί στην τιμή του προϊόντος; Τι είδους προσαρμογές στην τιμή του προϊόντος μπορούν να γίνουν;
  4. Πού και πώς πρέπει να διατεθεί το προϊόν; Ποιές πλατφόρμες κοινωνικών μέσων χρησιμοποιούν οι καταναλώτες; Πώς θα πρέπει να διαμορφωθεί η στρατηγική μάρκετινγκ και σε ποιά σημεία θα πρέπει να επικεντρωθεί ώστε να είναι πιο αποδοτική;

ΒΗΜΑ #2#

Η ΠΛΑΙΣΙΩΣΗ ΤΗΣ ΚΑΜΠΑΝΙΑΣ ΛΑΝΣΑΡΙΣΜΑΤΟΣ

ΜΕ ΕΝΑ ΕΛΚΥΣΤΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ ΘΑ ΑΝΑΔΕΙΞΕΙ ΤΟ ΠΡΟΪΟΝ 

Το μήνυμα και η τοποθέτηση του νέου προϊόντος στην αγορά, παίζουν σημαντικό ρόλο στην παρουσίαση του στους πελάτες-στόχους.

Μετά την ολοκληρωση της έρευνας αγοράς και την γνωριμία του κοινού του, πρέπει να δημιουργηθεί ένα μήνυμα που θα πλαισιώσει την καμπάνια λανσαρίσματος και θα αναδείξει τα πιο πολύτιμα χαρακτηριστικά του προϊόντος.

Το μήνυμα θα πρέπει να αντανακλά τις επιθυμίες του κοινού στο οποίο στοχεύει το προϊόν και να τονίζει τόσο τα πλεονεκτήματα του προϊόντος όσο και την ανάγκη που καλύπτει στην αγορά. Να αιτιολογεί δηλαδή με κάποιο τρόπο την τοποθέτησή του στην αγορά και να τονίζει διακριτικά την υπεροχή του απέναντι σε παρόμοια προϊόντα που μπορεί να υπάρχουν ήδη.

Ένα ελκυστικό μήνυμα υπογραμμίζει την αξία του προϊόντος και την ικανότητά του να δώσει λύσεις σε καθημερινά προβλήματα των καταναλωτών.

ΒΗΜΑ #3#

Η ΣΩΣΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ

ΑΥΞΑΝΕΙ ΤΗΝ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ

Μετά την συλλογή όλων των απαραίτητων πληροφοριών για το κοινό-στόχος του προϊόντος αλλά και την επιλογή ενός αποτελεσματικού διαφημιστικού μηνύματος, ακολουθεί ο σχεδιασμός της στρατηγικής προώθησης του προϊόντος.

Όσο πιο στοχευμένη είναι η στρατηγική αυτή, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες οι πωλήσεις του να εκτοξευθούν.

Οι πιο επιτυχημένες στρατηγικές, περιλαμβάνουν κάποιες από τις παρακάτω ιδέες:

    1. Δημοσιεύσεις στον κλαδικό Τύπο για το προϊόν.
    2. Δωρεάν δοκιμές ή διάθεση δωρεάν δειγμάτων του προϊόντος, ώστε οι καταναλωτές να γνωρίσουν το προϊόν καλύτερα.
    3. Αποστολή e-mail σε καταναλωτές που έχουν δώσει την συναίνεσή τους να τους αποστέλλονται ενημερώσεις στους προσωπικούς τους λογαριασμούς.
    4. Συμμετοχή σε εμπορικές εκθέσεις ή άλλες εκδηλώσεις του κλάδου που ανήκει το προϊόν.
    5. Συνεχή ενημέρωση των καταναλωτών για προσφορές και οτιδήποτε αφορά στο νέο προϊόν μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα.
    6. Δημιουργία ενός blog στο οποίο, μεταξύ άλλων, θα αναλύονται οι λειτουργίες του προϊόντος.

ΒΗΜΑ #4#

Η επόμενη μέρα είναι σημαντική…

Για να είναι πραγματικά ολοκληρωμένη η στρατηγική προώθησης ενός προϊόντος, πρέπει επίσης να υπάρχει ένα σχέδιο για την επόμενη ημέρα του λανσαρίσματος….

Πέρα λοιπόν από τον σχεδιασμό μιας στρατηγικής για την προώθηση ενός νεόυ προϊόντος στην αγορά, επιβάλλεται και η πρόβλεψη και ο σχεδιασμός μιας στρατηγικής για την περίοδο που θα διαδεχτεί το λανσάρισμά του στην αγορά.

Η στρατηγική αυτή θα πρέπει να περιλαμβάνει τακτικές που θα βοηθήσουν στην διατήρηση των πελατών, θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον του κοινού-στόχος και θα εδραιώσουν το προϊόν στην αγορά, όπως:

    • Συνεχή δράση και παρουσία του προϊόντος στα κοινωνικά μέσα
    • Μάρκετινγκ περιεχομένου, όπως blogposts, newsletters και videos
    • Μάρκετινγκ επιρροής με την χρήση influencers
    • Σχέδιο υποστήριξης των πελατών που θα περιλαμβάνει ένα σύστημα για την επίλυση παραπόνων και ζητημάτων τους