12 May Τα Σίγουρα Βήματα της Καριέρας
Σε μια πολύχρονη καριέρα με πάμπολλες εμπειρίες, επικοινωνία και σχέσεις με εκατοντάδες ανθρώπους, οργανωτικά σχήματα, μεγάλες αποφάσεις, αμέτρητα interviews, επιτυχίες αλλά και αναθεωρήσεις για λάθος επιλογές και αποτελέσματα, αυτό που με γέμιζε πραγματικά σαν επαγγελματία αλλά και σαν άνθρωπο ήταν να παρακολουθώ την εξέλιξη των ανθρώπων. Άλλωστε στις επιχειρήσεις αν αποκλείσεις το συναίσθημα από την λογική χάνεις την μαγεία της δουλειάς σου…
Είναι συναρπαστικό να βλέπεις άτομα που πριν πολλά χρόνια ξεκινούσαν με πολλά όνειρα και φιλοδοξίες να αναρριχούνται σε μεγάλες θέσεις εταιριών και οργανισμών και να επιτυγχάνουν τους στόχους και οράματα τους.
Ποιο είναι όμως το «κοινό μυστικό» πίσω από τις ιστορίες αυτών των ανθρώπων με τις επιτυχημένες καριέρες;
Το «μυστικό» αυτό δεν είναι άλλο από το απλό τρίπτυχο:
Σκληρή δουλειά, επιμονή και σωστές επιλογές .
Αρκούν μόνο μια ή δύο λανθασμένες επιλογές για να «στραβώσει» μια καριέρα σε οποιοδήποτε στάδιο και σε οποιοδήποτε τομέα ή επάγγελμα.
Όλα αυτά στους σημερινούς νέους, στην Digital εποχή και του διαδικτύου, των μεγάλων ταχυτήτων και όλων των αλλαγών από γενιά προς γενιά μπορεί να ακούγονται απόμακρα, παράδοξα έως και ακαταλαβίστικα .
Για παράδειγμα, ένας influencer, ακόμα και στα early 20’es κάνοντας το hobby του μπορεί να βγάζει χιλιάδες ευρώ … ένας super προγραμματιστής μπορεί να γίνει ανάρπαστος με το που τελειώνει τις σπουδές του, ένας hacker περιζήτητος …
Αυτή είναι η μια όψη του νομίσματος…για τους λίγους ή τους πολύ λίγους ικανούς και τυχερούς .
Η πλειονότητα των παιδιών ωστόσο που στοχεύουν σε μια καριέρα, θα πρέπει αναγκαστικά να ακολουθήσει την ίδια «πεπατημένη οδό»:
Ξεκίνημα με όνειρα και φιλοδοξίες, βιογραφικά, άπειρες συνεντεύξεις, προβληματισμό για τυχόν επιλογές (πχ. μεγάλη εταιρία με χαμηλότερο μισθό ή μικρότερη με καλύτερες αποδοχές;) περιγραφή θέσεων και καθηκόντων, κλπ, κλπ .
Εντέλει όμως, η επιτυχία κρίνεται από το εάν και πόσο γρήγορα κάποιος θα καταφέρει να εμπλουτίσει το βιογραφικό του με τον παρακάτω συνδιασμό που θα του δώσει το κλειδί για οποιαδήποτε καριέρα:
Εμπειρία, γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες.
Παραβλέποντας τα προαναφερόμενα, πολλοί νέοι άνθρωποι και κυρίως οι γονείς τους απαιτούν και ευελπιστούν με το που θα βγει το παιδί τους στην αγορά εργασίας, να «καταλάβουν» μια διευθυντική θέση με ένα παχυλό μισθό:
-
- Μα τόσα χρόνια σπουδές και πτυχία ;
- Θα πάρει αυτόν τον μισθό ;
- Θα πάρει αυτή την θέση ;
Και αυτό είναι το λάθος και η μεγάλη παγίδα.
Στο αρχικό στάδιο της καριέρας κάποιου, ο ενδεδειγμένος δρόμος είναι η προσπάθεια για δημιουργία μιας σωστής και υγιούς υποδομής: η απόκτηση αρκετών και ποικίλων εμπειριών, βιωματικών ερεθισμάτων και παραστάσεων… η ολοκλήρωση μέσα από την καθημερινή πρακτική και τριβή στην αγορά και στο χώρο που δραστηριοποιείται και έχει επιλέξει ο καθένας.
Δεν είναι εφικτό κανείς να γίνει καλός Διευθυντής Πωλήσεων αν δεν έχει «φάει την αγορά με το κουτάλι», ξεκινώντας για παράδειγμα να δουλεύει ως πωλητής. Δεν μπορεί να γίνει Marketing, HR,Financial Manager αν δεν έχει στο βιογραφικό του την εμπειρία και τις δεξιότητες που προέρχονται από την μακροχρόνια τριβή του και γνώση στα δρώμενα και δεδομένα της αγοράς.
Επομένως , είναι αυτονόητο ότι πρέπει να εμείνει κανείς στην απόκτηση εμπειριών,γνώσεων,δεξιοτήτων και ικανοτήτων.
Στην All About Concept , έχουμε την τύχη να παρακολουθούμε την πορεία δεκάδων παιδιών που εργάστηκαν ή εργάζονται για την εταιρία μας .
Έχουμε καταγράψει το πως διαχειρίστηκαν και εκμεταλλεύτηκαν την εμπειρία που απέκτησαν στο τομέα της επικοινωνίας αλλά και της επαγγελματικής κατάρτισης και αποτελέσματος.
Πως εξελίχτηκαν και πως αναπτύχθηκαν ανεξάρτητα από τον κλάδο που εν τέλει ακολούθησαν .
Η εμπειρία που απέκτησαν στη διαχείριση δεδομένων , καταστάσεων και ανθρώπων, το καθημερινό ενδιαφέρον για την επίτευξη των στόχων , η επικοινωνία και επαφή με εκατοντάδες διαφορετικούς ανθρώπους ηλικιών και life style συνέβαλε πάντα δραστικά στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους και την επίτευξη των τελικών τους στόχων.
Άλλοι την αξιοποίησαν σε άσχετη σταδιοδρομία (στο νομικό , χημικό , τουριστικό , κλάδο ,κλπ.) ενώ άλλοι απ’ ευθείας όπου από τον χώρο της προώθησης βρέθηκαν στο χώρο των πωλήσεων και του marketing κατέχοντας αυτή τη στιγμή σε εταιρίες καταναλωτικών ή καλλυντικών Brands διευθυντικές και ηγετικές θέσεις.
Ας αρχίσουμε λοιπόν από νωρίς να εκμεταλλευόμαστε τον χρόνο και τον χώρο . Ας αποκτήσουμε εμπειρίες 360ο, ας «τριφτούμε» με τον κόσμο, ας αναπτύξουμε τις επικοινωνιακές δεξιότητες μας , ας μάθουμε τι σημαίνει διαχείριση .
Όλα αυτά θα αποτελέσουν στην πορεία τα κατάλληλα εφόδια για μια σίγουρη, στερεά και συναρπαστική καριέρα!