Θέλοντας να εκμεταλευτούνε τα οφέλη του green marketing, αλλά χωρίς να επωμιστούνε το κόστος που επιφέρουν οι πρακτικές του και οι διαδικασίες του, πολλές εταιρείες εφαρμόζουν εν τέλει το…greenwashing. Ο όρος αναφέρεται στη δημιουργία ενός αβάσιμου ή παραπλανητικού ισχυρισμού σχετικά με τα περιβαλλοντικά οφέλη ενός προϊόντος, μιας υπηρεσίας, μιας τεχνολογίας ή μιας εταιρικής πρακτικής.
Το Greenwashing στόχο έχει να κάνει μια εταιρεία να φαίνεται πιο φιλική προς το περιβάλλον από ό, τι είναι πραγματικά.Οι εταιρείες που υϊοθετούν αυτή τη στρατηγική, προσπαθούν να επωφεληθούν από το αυξανόμενο αριθμό πράσινων καταναλωτών και να “βαφτίσουν” τα προϊόντα τους ανακυκλώσιμα. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιούν το πράσινο χρώμα στις συσκευασίες τους με στόχο τον αθέμιτο ανταγωνισμό και την εξαπάτηση του καταναλωτή.
Έτσι οι καταναλωτές πολλές φορές πληρώνουν επιπλέον χρήματα για προϊόντα και υπηρεσίες που θεωρούν ότι είναι φιλικά προς το περιβάλλον αλλά στην ουσία δεν διαφέρουν σε τίποτα από τα κοινά προϊόντα και τις υπηρεσίες της αγοράς.
